امروز باید بدانیم که اگر می‌خواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید راه ولایت و ائمه را دنبال کنیم چراکه ولایت،منشأ همه خوبیها است.دور کردن ما از ارزش‌ها،انحطاط فرهنگی است که دشمن به دنبال آن است،دشمن می‌خواهد ذایقه ما را تغییر دهد و این را درحرکت‌های پنهان فرهنگی آنها می‌بینیم.دشمن مانند مورچه‌ای در شب سیاه و روی سنگ سیاه حرکت می‌کند و قابل دیدن نیست،لذاکسانی که در عرصه فرهنگی وارد شدند باید این حساسیت را درک کرده و به جامعه عنوان کنند.البته همه کسانی که این راه را طی کرده و برای نابودی ما آمدند و یا خواهند آمد، بدانند که محکوم به فنا هستند. دشمن درصدد است تا با ابزارهای مختلف نارضایتی را در انبوه جامعه به وجود آوردوبه دلیل ترس همیشگی خود از به خطر افتادن منافع مادی و دنیوی‌شان در صدد تخریب چهره دین مبین اسلام و پیروان آن هستند.دست اندرکاران فرهنگی جامعه باید پیرو منویات رهبری باشند. زیرا دشمنان فهمیدند جمهوری اسلامی بر اساس اعتقادات خود زیر لوای قرآن و هدایت‌های رهبری با مسائل پیش روی برخورد می‌کند.در حديثی از نبی مكرم اسلام(ص) آمده كه فرمودند:«هركس بنده خدا باشد و بندگی او را كند و برای رضای او كار كند ودر واقع خودش را درمسير رضای او قرار دهد، خداوند همه چيز را درتمكين و اختيار او قرارمی‌دهدو تسليم او می‌كند.»توجه به ائمه و مسیر آنها این است که ما مبتنی بر یک فرهنگ معنوی هستیم که تسلیم را فقط در برابر خدا جایز می‌داند و درمقابل نفس شیاطین،حیات طیبه داریم و این ما را به نتیجه می‌رساند اگر ولايت‌پذيری در جامعه نهادينه شود به مملكت آسيبی نمی‌رسد و ما می‌توانيم باعبور از تمام مشكلات به هدف اصلی كه توسعه همه‌جانبه تحت ولايت رهبری و ولايت امام عصر(عج) است،برسيم.تدبر در آیات نورانی قرآن کریم و تمسک به قرآن وعترت،وظیفه و تکلیف همگانی است. هرکس براساس تقوا وفهم و درک خود از سفره گسترده الهی که همان آیات قرآنی است بهره‌مند می‌شود،امروز بشریت به دلیل عدم تمسک به قرآن کریم، صراط مستقیم را گم کرده و به گمراهی و ضلالت دچار شده است.