اگر قرآن سيدالكلام است امام حسين(ع) سيدالشهداست.اگرقرآن عظيم است«والقرآن العظيم» امام حسين(ع)نيز سوابق عظيمي دارد«عظيم السوابق».اگر قرآن حق ويقيني است«وانه لحق اليقين» درزيارت امام حسين (ع)نيز مي خوانيم:آنقدر صادقانه وخالصانه عبادت كردي كه به درجه يقين رسيدي«حتي اتاك اليقين».اگر قرآن نور است«نوراًمبينا»امام حسين (ع)نيز نور است «كنت نوراًفي الاصلاب الشامخه».اگر قرآن مقام شفاعت دارد«نعم الشفيع القرآن» امام حسين(ع) نيز مقام شفاعت دارد«وارزقني شفاعه الحسين».اگر قرآن شفادهنده است«وننزل من القرآن ماهوشفاء» خاك قبرامام حسين(ع) نيز شفاست«طين قبرالحسين شفاء».اگر قرآن كتاب مباركي است «كتاب انزلناه اليك مبارك»شهادت امام حسين(ع) نيز براي اسلام سبب بركت ورشد است«اللهم فبارك لي في قتله».اگر در قرآن هيچ انحرافي نيست «غير ذي عوج» درباره امام حسين نيز مي خوانيم:لحظه اي از حق به باطل گرايش پيدا نكرد«لم تمل من حق الي الباطل».اگر قرآن ،كريم است «انّه لقرآن كريم» امام حسين نيز داراي اخلاق كريم است«وكريم الخلائق». اگر قرآن ريسمان محكم است «ان هذالقرآن ...العروه الوثقي»امام حسين نيز كشتي نجات وريسمان محكم است.